A continuació parlaré sobre les característiques del centre dins el qual em trob perquè fos faceu una idea de com és, i d'aquesta manera entendre millor les meves aportacions sobre la manera de fer feina, la metodología que es duu a terme, mesures d'atendre a la diversitat, etc. que aniré mostrant durant les pròximes entrades.
He de destacar que el Centre es distribueix en dos edificis: Educació Infantil i Educació Primària i té solucions per als obstacles arquitectònics en cas de minusvalideses.
És molt important tenir en compte que hi ha minories ètniques que només van a escola els mesos de temporada ja que s’ha de fomentar la participació d’aquests, la seva integració, etc.
Al centre es segueixen unes mesures per a l'acolliment de l'alumnat nouvingut a l'escola:
1. Preinscripció/matrícula
2. Entrevista
família/equip directiu
3. Adscripció
de l'alumne.
4. Avaluació
inicial
5. Acollida al
grup clase
6. Relació
família-escola
És molt important tenir en compte que per afavorir la socialització i la motivació de l’alumne/a nouvingut/da convé que faci amb els/les seus/seves companys/es el màxim d’activitats possibles.
En la preparació d'activitats, especialment adaptades, es procurarà sempre que aquestes facin referencia a l'àrea i al tema de treball que estan realitzant.
Al pla d’acollida participa la família, això es fonamental, ja que hi ha un apropament entre la relació família-escola. A més es fa una avaluació inicial per determinar el nivell del nin i d’aquesta manera posar-lo al curs del que tendrà més profit. No només es té en compte el nivell intel·lectual, sinó que es té molt en compte la relació amb els seus iguals, es a dir, amb els companys fent activitats per la presentació, per a la seva integració.
-
El col·legi entén la disciplina com un conjunt de procediments aplicats pel
professorat, a fi d’aconseguir que l’alumne interioritzi més normes externes
perquè les creu lògiques i necessàries.
-
Tal interiorització ha de ser lliure i voluntària, no imposada, i d’acord
amb les normes del col·legi, per tal de merèixer així l’aprovació i
reconeixement del professorat.
-
Els alumnes que, per diferents raons, no aconseguesquin adaptar-se al
nostre sistema, transformant la norma externa en convicció interna, i per això
obrin contra les normes, han de ser atesos i endreçats.
-
El Col·legi, en jutjar els comportament desadaptats, procurarà ajudar
l’alumne, clarificant-li la seva falta i animant-lo sincerament al canvi.
-
No és docs, la missió primària del professorat castigar o sancionar, sinó
que, mes aviat es dialogar, orientar i animar al compliment de les normes de
manera responsable.
Molt important que les sortides que es fan,
tenen uns objectius concrets i són significatives pels alumnes, es a dir, van a
entorns propers als alumnes.
Escola proporciona Educació per la Salut i
cura Mediambiental. Temes actuals que s’han de tractar des de l’escola, perquè
aquests infants els tenguin en compte a la societat.
A més, fan una sortida a un hotel per veure la realitat laboral, això m'ha agradat molt ja que veuen en primera persona quina feina es fa a aquest lloc, ja que esteim a una zona turística, i ho tenen molt a prop.
Finalment, dir que l’escola ofereix serveis
com l’escola matinera i el menjador, i això és molt important per aquesta zona
ja que és turística, i molts de pares treballen i no tenen on deixar als seus
fills.



No hay comentarios:
Publicar un comentario