El meu petit racó

El meu petit racó

lunes, 31 de marzo de 2014

Característiques de centre

A continuació parlaré sobre les característiques del centre dins el qual em trob perquè fos faceu una idea de com és, i d'aquesta manera entendre millor les meves aportacions sobre la manera de fer feina, la metodología que es duu a terme, mesures d'atendre a la diversitat, etc. que aniré mostrant durant les pròximes entrades.
 
He de destacar que el Centre es distribueix en dos edificis: Educació Infantil i Educació Primària i té solucions per als obstacles arquitectònics en cas de minusvalideses.
 
 Primer de tot dir que el nombre de ratio no és molt elevat, ja que són 18 alumnes per aula, però això no vol dir que sigui més fàcil donar classe. El que si que es vera que pens que els nins podran tenir més atenció del professor que a una aula de 24 nins per exemple.

 
 
És molt important tenir en compte que hi ha minories ètniques que només van a escola els mesos de temporada ja que s’ha de fomentar la participació d’aquests, la seva integració, etc.
 
 
Al centre es segueixen unes mesures per a l'acolliment de l'alumnat nouvingut a l'escola:
1. Preinscripció/matrícula
2. Entrevista famí­lia/equip directiu
3. Adscripció de l'alumne.
4. Avaluació inicial
5. Acollida al grup clase
6. Relació família-escola

És molt important tenir en compte que per afavorir la socialització i la motivació de l’alumne/a nouvingut/da convé que faci amb els/les seus/seves companys/es el màxim d’activitats possibles.
 
En la preparació d'activitats, especialment adaptades, es procurarà sempre que aquestes facin referencia a l'àrea i al tema de treball que estan realitzant.
 
Al pla d’acollida participa la família, això es fonamental, ja que hi ha un apropament entre la relació família-escola. A més es fa una avaluació inicial per determinar el nivell del nin i d’aquesta manera posar-lo al curs del que tendrà més profit. No només es té en compte el nivell intel·lectual, sinó que es té molt en compte la relació amb els seus iguals, es a dir, amb els companys fent activitats per la presentació, per a la seva integració.
 

 

Trob que és molt important parlar del fonament ideològic del centre, i aquests és el següent:
 
-          El col·legi entén la disciplina com un conjunt de procediments aplicats pel professorat, a fi d’aconseguir que l’alumne interioritzi més normes externes perquè les creu lògiques i necessàries.

-          Tal interiorització ha de ser lliure i voluntària, no imposada, i d’acord amb les normes del col·legi, per tal de merèixer així l’aprovació i reconeixement del professorat.

-          Els alumnes que, per diferents raons, no aconseguesquin adaptar-se al nostre sistema, transformant la norma externa en convicció interna, i per això obrin contra les normes, han de ser atesos i endreçats.

-          El Col·legi, en jutjar els comportament desadaptats, procurarà ajudar l’alumne, clarificant-li la seva falta i animant-lo sincerament al canvi.

-          No és docs, la missió primària del professorat castigar o sancionar, sinó que, mes aviat es dialogar, orientar i animar al compliment de les normes de manera responsable.
 
 
Molt important que les sortides que es fan, tenen uns objectius concrets i són significatives pels alumnes, es a dir, van a entorns propers als alumnes.

Escola proporciona Educació per la Salut i cura Mediambiental. Temes actuals que s’han de tractar des de l’escola, perquè aquests infants els tenguin en compte a la societat.
A més, fan una sortida a un hotel per veure la realitat laboral, això m'ha agradat molt ja que veuen en primera persona quina feina es fa a aquest lloc, ja que esteim a una zona turística, i ho tenen molt a prop.
 
 
Finalment, dir que l’escola ofereix serveis com l’escola matinera i el menjador, i això és molt important per aquesta zona ja que és turística, i molts de pares treballen i no tenen on deixar als seus fills.

No hay comentarios:

Publicar un comentario