El meu petit racó

El meu petit racó

lunes, 31 de marzo de 2014

Entrant dins les NESE

A aquesta entrada aprofundiré sobre els conceptes del que són realment les NESE i NEE.
 
Abans de fer aquesta sessió no tenia clara la diferència entre NESE i NEE, ara, gràcies als apunts i les explicacions de la professora, juntament amb informacions que m'han donat al meu centre de pràctiques, he après que NESE hi engloba tot i que dins les NESE trobem les NEE juntament amb altres. D'aquesta manera tenim:
 

Alumnat amb necessitats especifiques de suport educatiu (NESE). Dins el qual trobem:
 
A) Alumnes amb nese associades a necessitat educatives especials (NEE):
  • Retard maduratiu (RM), només a EI
  • Discapacitat psíquica (DP)
  • Discapacitat sensorial (DS)
  • discapacitat motora (DM)
  • Trastorn generalitzat del desenvolupament (TGD)/ Trastorn de l'espectre autista (TEA)
  • Trastorn emocional greu (TEG)
  • trastorn greu de conducta (TGC)
 
 
B) Alumnat amb necessitats especifiques de suport educatiu associades a dificultats especifiques d'aprenentatge (DEA):
  • Trastorns greu del llenguatge oral (TGL): Trastorn específic de llenguatge (TEL), retard del llenguatge...
  • Trastorn per déficit d'atenció amb o sense hiperactivitat (TDA/H)
  • Trastorn d'aprenentatge (TA): trastorns de lectura i escritura (dislèxia, discalcúdia...)
 
 
C) Alumnat amb necessitats especifiques de suport educatiu associades a altes capacitats intel·lectuals (AC)
 
 
 
D) Alumnat amb un desfasament curricular de dos o mes cursos per condicions personals greus de salut, o derivades dels factors socials, econòmics, culturals, geogràfics i ètnics següents (CPHE):
  • Per pertànyer a minories ètniques i culturals en desavantatge social
  • Quan presentin perfil d'exclusió social amb risc d'abandonament del sistema educatiu, absentistme i/o té expedients oberts.
  • Quan están en declaración de desemparament (tutela administrativa)
  • Quan pertanyin a famílies desplaçades per motius laborals procedents d'altres CCAA
  • Quan a l'etapa d'EI disposin d'un informe dels serveis socials de la zona o del treballador/a social de l'EAP o EOEP
  • Quan la'alumnat d'incorporació tardana, conclòs el termini en el qual ha rebut suport lingüístic de caire intensiu i encara presenta un desfasament curricular i una problemática social o cultural associada.
  • Quan els infants i joves hospotalitzats reben assitència aducativa a l'Aula Hospitalària a Son Espases, així com tots aquells que es troben en una situación de convalescència perllongada o interminent en el domincili particular i/o reben suport educatiu del SErvei d'Atenció Educativa Domiciliària (SAED).
  • Quan l'alumnat pateix malalties cròniques que comporten necessitats d'atenció educativa personlitzada durant el procés d'aprenentatge.
 
 
E) alumnat amb necessitats especifiques de suport educatiu associades a la seva incorporació tardana al sistma educatiu español (IT):
  • L'alumnat ue procedeix d'altres païssos i s'incorpora al sistema educatiu de les Illes Balears.
  • L'alumnat que procedeix d'altres comunitats autònomes i desconeix la llengua catalana.
  • Qual l'alumne està escolartizat a educación infantil 5 anys o a primer cicle de primaria s'ha de considerar la necessitat específica de suport educatiu
  • Quan l'alumne està escolaritzat a qualsevol curs a partir del segon cicle de primària fins al final d'educació secundària obligatòria s'ha de considerar de necessitat específica de suport educatiu.
 
 
 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario