L’aula té unes dimensions de 8x11 metres.
Trobem 15 taules col·locades de la següent manera: 11 en forma de
U i 4 com un quadrat al mig. Girades cap a la pissarra (separada amb cinta
adhesiva per escriure les dates, amb una caseta per col·locar sumes i restes,
pissarra separa amb una part quadriculada) i la pissarra digital interactiva
(PDI).
Finalment, dir que l’aula està envoltada de recordatoris
(lletres, números, normes de convivència, jaia corema, estats del mon, etc.).
A continuació nombraré els diferents materials, objectes, recordatoris, zones... que fan servir els
nins i la seva utilització.
-
Penjadors
amb els seus noms (es fa d’aquesta manera per seguir un ordre, perquè cada nin
sàpiga on ha de col·locar la seva jaqueta)
-
Carpeta
amb les seves feinetes per ordre de llista per evitar que els nins es barallin.
-
Zona
amb fitxes a omplir si tenen problemes i d’aquesta manera la mestra tendrà
coneixement i es podrà solucionar (que ha passat, quan ha passat, com et sents,
que faries per solucionar-lo)
-
Tauler
amb
-
Encarregat
-
Ajudant
-
Temps
que fa
-
Com
he vengut a l’escola
-
Data
-
Estació
-
Classes
que tenim avui
*D’aquesta
manera es repassa escriptura, les estacions, els dies de la setmana... i al
tenir fixat un encarregat els nins es manté un ordre, i no es barallen en fer
les tasques.
-
Rellotge
amb les estacions i es van canviant. Això té un objectiu pedagògic que és
reconèixer les estacions de l’any i saber identificar a quina ens trobam.
-
Llistat
d’alumnes. Es mirarà per fer la cola, per evitar baralles.
-
Fitxa
amb el seu pes. Feina que varen fer amb anterioritat i la posam aquí perquè els
agrada veure les feines que han fet.
-
Recordatori
per ser feliços i ser feliços amb els altres. Important perquè tenguin present
la importància del respecte als altres i cap a un mateix.
-
Encarregats
a l’atzar, per evitar baralles. Es fan aquests encarregats perquè els nins
siguin responsables amb les seves feines.
-
Apagar
el llum
-
Bany
-
Borrar
pissarra
-
Tancar
la porta
-
Neteja
(aquest nin/a haurà de comprobar si els seus companys es renten les mans abans
de berenar).
-
Reciclatge
-
Que
passa quan es rompen les normes
-
Els
Estats del mon. Tenir imatge visual del mapa del mon, i així poder localitzar
diferents Estats.
-
Racó
de tranquil·litat. D’aquest racó es fa poc ús, només s’utilitza quan un infant
està alterat per relaxar-se, per pensar en el què ha fet i trobar la solució
per canviar allò fet malament.
-
Cucs
amb els números (de l’1 al 100). Estan col·locats al davant de la classe, els
nins estan amb això des de infantil. Va molt bé per tenir una imatge visual
dels numeros, d’aquesta manera sempre estan en contacte amb ells, a vegades
conten de 3 en 3, el pars, els impars... i d’aquesta manera ho veuen millor.
-
Lletres
de l’abecedari amb lletra majúscula i minúscula i el dibuix d’un objecte que
comença per aquesta lletra. Aquest abecedari es el mateix al primer cicle, i el
mateix que varen tenir a infantil. Es a dir, els dibuixos son els mateixos,
relacionen cada lletra amb un objecte. L’objecte és el mateix a tots els cursos
i per a tots els infants.
-
Fitxes
amb el numero i el numero escrit. Practiquen els números i la escriptura ja que
està escrit per ells mateixos
-
Rellotge
-
Els
mesos. A l’hora d’escriure la data és molt útil.
-
Els
dies de la setmana. Cada dematí els repasen, ja se’ls saben de memòria però al
principi no era així.
-
Cara
contenta, neutra i trista. A aquestes cares hi ha diferents pinces amb els seus
noms, aquí la mestra anirà canviant la pinça segons el seu comportament. Als
nins els afecta molt que el posi una cara negativa, per això va bé el seu
funcionament.
-
Mesos
de l’any amb el numero que és molt útil al escriure que data curta.
-
Normes
que han de seguir, les normes son:
1.
Aixecar
la mà
2.
No
parlar mentres altre parla
3.
Xerrar
alt i clar
4.
Pensar
abans de parlar
5.
Escolat
companys
6.
Fer
preguntes
*Aquestes normes són molt important, hem de tenir en
compte que som a primer cicle, i aquí els hàbits i comportament és molt
important. Aquestes normes les han plantejar ells mateixos a una assemblea que
varem fer, per tant, tots estan d’acord amb el seu compliment.
-
Un
tren amb els mesos de l’any i els seus aniversaris amb la foto dels alumnes. Important
per tenir coneixement sobre el dia en què varen nèixer, saber de qui és
l’aniversari, si el dels companys va ser abans o després del seu, l’any, etc.
-
Ara
està en procés fer un mural amb les dates en què varen nèixer i l’estació a la
qual pertany. D’aquesta manera sabran determinar quan comença i quan acaba una
estació.
-
Mural
amb diferencies entre bloc de pisos i cases unitàries. Un treball que varen fer
ells a medi i es posa a l’aula perquè els agrada veure les feines que fan.
-
Mural
dels animals
1.
Com
són
2.
Menjen
3.
Com
neixen
4.
Classes
-
Mural
amb les parts del cos (cap, tronc, extremitats superior i inferiors
-
Calendari.
És important tenir-lo ja que els nins saben el seu ús, perquè serveix, a més a
sessions expliquen que els mesos varien els dies i hi ha que acaben en 30/31/28
o inclús en alguns anys febrer acaba en 29.
No hay comentarios:
Publicar un comentario