El meu petit racó

El meu petit racó

domingo, 27 de abril de 2014

Reflexió bloc 1


Primer de tot el que hem fet ha estat fer un repàs de la legislació vigent de l'educació.

Primer de tot xerraré breuement de l'Educació Infantil. Veim que amb la lesgislació vigent no és obligatòria. Des del meu punt de vista trob que és totalment negatiu ja que l'educació s'ha d'aprendre el més prest possible. A l'Educació Infantil els nins i nines prenen uns hàbits, a més, hem d'afegir un conjunt d'experiències que de fora no tenen, un primer contacte amb contes, amb les lletres, la lectoescriptura, etc.
 
Per altra banda, a la LOMCE es parla de la distribució de les assignatures. Veiem que amb la lliure circulació hi ha un reforç de les àrees troncals, i això durà a una separació dels alumnes. En el fons el que s'està fent es crear desnivells d'aprenentatge, i pens que això es anar una passa enrere en relació amb la inclusió.

 
En quant a l'alumnat NESE sabem que són tots els aumnes que necesiten intervenció educativa. Com sabem si aquests alumnes tenen discapacitats?
 
  • Per trobar discapacitats abans dels 3 anys trobem EAPS que són equips d'atenció primerenca.
  • Des dels 3 anys fins a primaria ja trobem EOS: que són equips d'orientació educativa.

 

Davant totes aquestes dificultats tenim diverses mesures de suport que com més normalitzades estiguin més inclusives seran.
Aquests mesures són les següents:
  • RE: que no toca els objectius del seu curs. Per exemple, s'introdueix el canvi que l’examen ho pot fer oral o amb ordinador.
  • AC: si que modifiques els objectius. A més, es poden eliminar les parts d'una área.
  • Desfasament curricular: aquí trobarem els objectius de 2 anys anteriors.


 
Com trobem a l'actualitat el tema de la inclusió d'alumnes amb dificultats a un centre ordinari?

 
Primer de tot cal dir que el tema economic no pot ser un mur per a l'accés a l’educació.
El motiu pel qual l'alumne ha d'assistir  a un centre especial es pel diagnòstic i es considera que un centre públic no el pot atendre, i per això es demana el centre especial.

Per llei els pares han de dur als infants al centre més a prop de casa. Si ens situam a Palma és més fàcil perquè hi ha més centres, peró a un poble l’has de moure de lloc, mous el seu context, el seu ambient, els seus amics… i aquest és un principi d’inclusio (el nin ha d'estar al seu territotri, DINS).

 
A continuació s'analitzaran els punts a favor i en contra del Decret 29/2011 d’abril, pel qual es regula l'atenció a la diversitat i l'orientació educativa als centres educatius amb fons públics.

Punts a favor
-          Igualtats d’oportunitats

-          No discriminacio

-          Comunicació amb les famílies

-          LOE: infants desenvolupin la seva màxima capacitat

-          A tots de manera igual sense excluir a ningu

-          Inclusió

-          Flexibilitat per adequar l’educació a la diversitat

-          Identificar aquestes dificultats i fer front des del centre públic o concertat

-          Famílies (comunicació amb elles). El tutor ha d’informar al centre

Punts a contra
-          S'adopten mesures singulars quan sigui necessari. Estic totaleent en contra ja que fins que no es possa l'etiqueta a aquesta alumne/a no podem prendre mesures de suport per ajudar, quan ja es podria fer abans.

-          Temps que tarda des de que el mestre detecta el problema fins que arriba a l’Administració.

-          Propostes de vegades resulten restrictives

-          UECO/ASCE

-          Partir de mesures de suport ordinaries pero sino son suficients intentar incloure mesures de suport

-          CEE i les ACES están en contra de la inclusioó

-          Centres d’educació especial estan més especialitzats
*Pero al temps actual que vivim hem de tenir en compte els recursos dels que disposam.

 
Com podem incluir alumnes amb necessitats al centre?
-          escola combinada,

-          UECO (unitat especficia curriculum propi) i ASCE(aula sustitutotiria de centre especific). Aquestes 2 darreres es refereixen al mateix. Són aules de ASPAR ficades a centres ordinaris, que fan activitats paral·leles i es poden combinar
 
-          Especific (CFE)

-          Centre ordinari (CO)

-          UVAI (unitat Volant atencio la infancia)     
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario