El meu petit racó

El meu petit racó

lunes, 28 de abril de 2014

Treballs cooperatius

A aquesta entrada faré menció sobre els treballs cooperatius que podem dur a terme dins les aules, no només amb els nostres alumnes, inclús amb el claustre per tal d'arribar a millors decisions, ja que en conjunt es pensa molt millor que no de manera individual.
 
El que feim a aquesta sessió ha estat una pràctica per tal de veure que fer feina en equip realment funciona, i que és millor que no fer feina de manera individual i aïllada.
Aquesta pràctica que hem realitzat ha estat el 'Joc de la NASA'.
 
 
Els objectius d'aquesta pràctica en concret són dos:
  • Descobrir que les decisions si es prenen en equip són més encertades
  • Reflexionar sobre el treball en equip
 
Per tal de dur a terme aquesta pràctica tenim una fitxa amb un conjunt d'objectes necessaris per viatjar a l'espai segons la NASA, el que hem és co·locar per preferència (de més a menys útil) de manera individual, en grup i finalment, altre vegada de manera individual però tenint en compte la xerrada que haviem tingut amb el grup (es a dir, quan xerr amb el meu grup, a partir de donar arguments i raons sobre la classificació he estat conscient que tenien raó i que havia deixat de banda detalls que potser eren importants per la classificació).
 
Una vegada tenim completes aquestes 3 columnes, hem de mirar quina de les tres s'aproxima més a la classificació real de la NASA.
 
 
A continuació posare la interpretació dels resultats.
M'he adonat conta que la decisió de grup és millor que la que havia fet incialment de manera individual.
En fer la tercera columna, es a dir, tornar a col·locar els objectes tenint en compte les aloracions dels meus ompanys, m'he donat conta que he apres de les seves aportacions, ja que els resultats han estat millors que els que havia pres invdualment.
 
 
En definitiva, he aprés que es poden treure molts beneficis del treball en equip, que s'ha d'escoltar a la resta de companys, sempre partint de raonaments lògics i amb bones paraules es pot arribar a un resultat més beneficiós.
 
A part d'aquesta pràctica de cooperació podem trobar d'altres com:
 
1. La pilota
Partim d’un joc per tal que els estudiants s’aprenguin el nom de tots els seus companys, durant els primers dies de classe.
 
2. La maleta
Un dia el mestre/a es presenta a la classe amb una capsa en forma de maleta, plena d’uns quants objectes representatius d’algun tret de la seva personalitat: aficions, habilitats, defectes, “manies”, etc. Els va traient i ensenyant a tota la classe, tot explicant. Posteriorment, els alumnes hauran de fer el mateix.
 
 
3. Les pàgines grogues
A les Pàgines Grogues de la Companyia Telefònica s’hi troben llistes de persones od’empreses que presten un servei. Aquesta dinàmica consisteix en elaborar unes “Pàgines Grogues” de la classe, on cada estudiant hi posa un anunci amb alguna cosa que pot ensenyar a fer als seus companys.
 
 4. Mapa conceptual a quatre bandes
En acabar un tema, com a síntesi final cada equip pot elaborar un mapa conceptual o un
esquema que resumeixi tot el que s’ha treballat a classe sobre el tema en qüestió. El
mestre o la mestra guiarà els estudiants a l’hora de decidir entre tot el grup classe quins
apartats s’han d’incloure en el mapa o l’esquema.
 
 
5. Lectura compartida
A l’hora de llegir un text –per exemple, la introducció d’una unitat didàctica del llibre
que es faci servir- es pot fer de manera compartida, en equip. Un membre de l’equip
llegeix el primer paràgraf. Els altres han d’estar molt atents, perquè el que ve a
continuació (seguint, per exemple, el sentit de les agulles del rellotge), després que el
seu company hagi llegit el primer paràgraf, haurà d’explicar el que acaba de llegir el seu
company.


 



No hay comentarios:

Publicar un comentario