A continuació parlaré sobre la xerrada de Filosofia 3/18 i el que he trobat més interessant d'aquesta.
Jugar, pensar i aprendre a l’educacio infantil
El que es fa és ampliar el projecte de filosofia 3/18. No només pertanyen mestres en projecció, sinó mestres ue ja eduquen, el que volen és aprendre.
El que es fa és formar al professorat, crear materials i mostrar l'aplicació a l'escola (és una feina de seguiment).
Sorgeix amb alny 60 a EEUU i el que pretèn és crear un pensament rigurós, aconseguir i construir ciutadans més democràtics. A partir de la filosofia es vol reforçar el pensament.
El que es fa és formar al professorat, crear materials i mostrar l'aplicació a l'escola (és una feina de seguiment).
Sorgeix amb alny 60 a EEUU i el que pretèn és crear un pensament rigurós, aconseguir i construir ciutadans més democràtics. A partir de la filosofia es vol reforçar el pensament.
FILOSOFIA/EDUCACIÓ
La filosofia obre el camí al coneixement, la filosofia no pretèn fer pensar sinó pensar millor, es a dir, reforçar estratègies de pensar, per prendre decisions.
L'escola no només ens ha de preparar per la feina, sinó també per ser persones. Hem de traballar unes determiandes maneres de fer, unes actituds.
Creuen que els nens i els filòsofs tenen coses en comú com per exemple el despertar a un nou món i intentar entrendre un món que és pensat per adults.
Es comença a Educació Infantil (4-5 anys) amb el projecte TOT PENSANT.
És un projecte conformat de jocs, contes i pintures. Té la seva base en generar hàbits generals, no només centrar-se en els intel·lectuals.
Serà molt important que s'orientin al món de la natura, en el qual viuen, però també fer-los crèixer com persona, construir una identitat. Allò que els ajudarà a ser autònoms, a tenir una personalitat configurada, tenir arguments per defensar les seves idees.
La filosofia obre el camí al coneixement, la filosofia no pretèn fer pensar sinó pensar millor, es a dir, reforçar estratègies de pensar, per prendre decisions.
L'escola no només ens ha de preparar per la feina, sinó també per ser persones. Hem de traballar unes determiandes maneres de fer, unes actituds.
Creuen que els nens i els filòsofs tenen coses en comú com per exemple el despertar a un nou món i intentar entrendre un món que és pensat per adults.
Es comença a Educació Infantil (4-5 anys) amb el projecte TOT PENSANT.
És un projecte conformat de jocs, contes i pintures. Té la seva base en generar hàbits generals, no només centrar-se en els intel·lectuals.
Serà molt important que s'orientin al món de la natura, en el qual viuen, però també fer-los crèixer com persona, construir una identitat. Allò que els ajudarà a ser autònoms, a tenir una personalitat configurada, tenir arguments per defensar les seves idees.
Habilitats de
pensaments (4 grans blocs)
- Investigació
Recollir informació, això no és difícil de fer perquè els nins sempe volen saber més.
- Conceptualització
Fa referència a la capacitat de trobar conceptes, obervar i organitzar la informació.
- Raonament
Es tracta de elaborar informació amb el que hem obtingut.
Aquesta dona la possibilitat d’argumentar, donar raons de les
seves opinions.
- Formulació/expressió
Poder dir el que volem amb llenguatges diferents.
La llengua és fonamental, però també ho són els altres llenguatges
Com a conclusió final dir que d'aquesta xerrada he après que és molt important la filosofia dins les escoles ja que és necessari formar persones crítiques, que escoltin diverses opinions i a partir d'aquí seleccionin i crein la seva pròpia.
El joc a les escoles també és important, té un paper educador fonamental i moltes vegades es deixa de banda. Hi ha jocs espontanis i el joc que té una reflexió (que és l'exposat en la filosofia 3/18). No és un joc dirigit, és un joc fàcil, senzill amb el qual després
es pensa.
A més, he après que els contes tenen un valor educatiu proposen mots, entonació, introducció al llenguatge social...
Els contes permeten una via d'entrada a la llengua i al món.
Per més informació deix la pàgina web: PENSEM-HI que el que fa és promoure la Filosofia 3/18


No hay comentarios:
Publicar un comentario