Exposaré l'anàlisi sobre el cas pràctic 1 del grup de 6è A.
Primer de tot faré una contextualització del cas amb el qual ens trobem i seguidament, les propostes metodològiques que duria a terme con tutora.
Contextualització del cas
- Canvi continu de tutor, per tant, no hi ha un sentiment com a grup.
- No estan motivats
- No fan cas
- Els alumnes més brillants no estiren de la resta
- La tutora és especialista en anglès
- Ens trobem a una clase amb 26 alumnes, 4 dels quals són repetidors
- Tenim alumnes amb conductes disruptives (fa renou, riu quan es castiga...)
- Un d'aquests alumnes té trastorn del desenvolupament
- Trobem dificultats en la lectoescriptura (NESE, procés avaluació, adaptaciond d'accés)
- També hi ha alumnes amb problemes de matemàtiques
- AD, AL i PT dediquen 2 sessions setmanals per grup-classe
A partir d'aquestes dades, aquesta és la meva proposta metodològica:
- Primer de tot pens que s'ha de crear un sentiment de grup, que uns es respectin a altres, que s'escoltin... una vegada tenim això serà més fàcil el procés d'ensenyament-aprenentatge.
- Podem treballar amb jocs cooperatius, anar més enllà i partir de la interacció
- Per crear sentiment de grup s'haura de dur a terme el treball colaboratiu.
- Si no estan motivats ni predisposats que comencin per temes que a ells els interessi, temes que ells han triat.
- Partir d'interrogants, que els nins vegin que necessiten l'ajuda de la tutora per avançar.
- És molt important saber l'estil d'aprenentatge dels alumnes. A partir d'aquí shauran de preparar les feinetes.
- Es podria treballar per racons
- Treballar la competencia positiva, que els nins vegin que tots es necessiten uns a altres
- Que tots estiguin orientats cap a un mateix objectiu
- Per crear sentiment de grup podem emplear pràctiques restauratives. Les pràctiques restauratives van més enllà, cerquen la solució de conflictes, arribar a analitzar sentiments, cercar la justícia
- A més, podem treballar l'autoestima i l'autoconeixement, però sempre sent realistes i sabent on hem d'anar i que podem fer
No hay comentarios:
Publicar un comentario