El meu petit racó

El meu petit racó

miércoles, 21 de mayo de 2014

Reflexió cas pràctic 1. Proposta metodològica com tutor

Exposaré l'anàlisi sobre el cas pràctic 1 del grup de 6è A. 
Primer de tot faré una contextualització del cas amb el qual ens trobem i seguidament, les propostes metodològiques que duria a terme con tutora.

Contextualització del cas
  • Canvi continu de tutor, per tant, no hi ha un sentiment com a grup.
  • No estan motivats
  • No fan cas
  • Els alumnes més brillants no estiren de la resta
  • La tutora és especialista en anglès
  • Ens trobem a una clase amb 26 alumnes, 4 dels quals són repetidors
  • Tenim alumnes amb conductes disruptives (fa renou, riu quan es castiga...)
  • Un d'aquests alumnes té trastorn del desenvolupament
  • Trobem dificultats en la lectoescriptura (NESE, procés avaluació, adaptaciond d'accés)
  • També hi ha alumnes amb problemes de matemàtiques
  • AD, AL i PT dediquen 2 sessions setmanals per grup-classe


A partir d'aquestes dades, aquesta és la meva proposta metodològica:
  •  Primer de tot pens que s'ha de crear un sentiment de grup, que uns es respectin a altres, que s'escoltin... una vegada tenim això serà més fàcil el procés d'ensenyament-aprenentatge.
  • Podem treballar amb jocs cooperatius, anar més enllà i partir de la interacció
  • Per crear sentiment de grup s'haura de dur a terme el treball colaboratiu.
  • Si no estan motivats ni predisposats que comencin per temes que a ells els interessi, temes que ells han triat.
  • Partir d'interrogants, que els nins vegin que necessiten l'ajuda de la tutora per avançar.
  • És molt important saber l'estil d'aprenentatge dels alumnes. A partir d'aquí shauran de preparar les feinetes.
  • Es podria treballar per racons
  •  Treballar la competencia positiva, que els nins vegin que tots es necessiten uns a altres
  • Que tots estiguin orientats cap a un mateix objectiu
  • Per crear sentiment de grup podem emplear pràctiques restauratives. Les pràctiques restauratives van més enllà, cerquen la solució de conflictes, arribar a analitzar sentiments, cercar la justícia
  • A més, podem treballar l'autoestima i l'autoconeixement, però sempre sent realistes i sabent on hem d'anar i que podem fer




No hay comentarios:

Publicar un comentario