El meu petit racó

El meu petit racó

viernes, 30 de mayo de 2014

Reflexió de l'activitat 1. Suport

A aquesta entrada parlaré sobre l'anàlisi d'un suport que es fa a l'aula.









Context del cas pràctic:
  • 2 sessions setmanals al grup classe
  • AD dos sessions dins l’aula
  • AL fora de l’aula
  • PT fora de l’aula
  • Es proposa canvis en l’organització de l’aula
  • Provoca situacions d’aprenentatge per a tota l’aula amb l’AD que treballa amb el grup-classe


Anàlisi de tipus de suport:
Amb aquest tipus de suport es treballa en el context educatiu només a vegades. 

No és alternatiu ja que no potencia l'autonomia de l'alumnat en el context natural de l'alumne, que és l'aula. No es donen aportacions ni tècniques noves.

Es centra en les dificultats del nin, no és adaptatiu perquè no està pensats per tots es alumnes, només centrat en el nin amb dificultats.

No te carácter preventiu.

La tutora i els docents de suport no es posen d'acord com ho faran, no hi ha una coordinació, cadascuna ho fa fora de l'aula per la seva banda.


Seria millor desdoblar o fer suport dins el grup?
Sempre dependrà dels objectius que tinguem. 

Si es compta amb les dificultats dels repetidors dins la classe, seria més millor fer desdoblament ja que  serà més fàcil centrar-se en ells si és un grup reduït que no gran grup.

Però si es fa desdoblament no es crearà sentiment de grup i a aquesta aula és necessari ja que ho ha molts de conflictes per aquest motiu.

Sempre hem de tenir en compte que és un procés, que hem d'anar de menys a més. Podem treballar primer el sentiment de grup, i una vegada que ja s'ha assolit podem treballar amb les dificultats.




No hay comentarios:

Publicar un comentario