A aquesta entrada mostraré la meva reflexió personal sobre el tema 3 que es tracta l'apartat de família.
Primer de tot, un aspecte mol important a tenir en compte és com deim a les famílies que el seu fill/a té una dificultat.
Com docents, hem de saber que una família passa per diferent etapes per comprendre que existeix una dificultat en l'aprenentatge del seu fill/a.
Aquestes etapes són les següents:
- A la primera fase ho negen, pensen que això no pot estar passant al seu fill, és la fase d'incredulitat
- Despés comencen a irritar-se, rebutjen al mestre, cerque un culpable... com a docent hem de fer veure als pares que cercam una solució cap a la dificultat.
- Finalment, trobem la etapa de resignació i acceptació. Aquesta és la etapa amb la visió mé sobjectiva i que per tant, facilita la nostra intervenció
He après que l'educador ha de tenir unes actituds afavorides del desenvolupament de l'infant.
No ha de tractar als pares com inexperts, els pares tenen molts dubtes i el que ha de fer el mestre és donar una visió positiva i real de la situació.
S'ha d'assumir que la relació entre família i escola és bàsica per al desenvolupament òptim de l'infant.
No només implicació de la tutora i de la família és important, sinó també la dels companys. Els problemes no s'han d'amagar, s'ha de donar informació correcta sobre ells i que s'actuiï de manera positiva.
Com a mestres hem de fer veure a la família que hi ha aspectes molt importants com:
- Els hàbits - estabilitat
- Temps i dedicació al fill/a
- No crear diferències entre els germans/es
- Han d'assegurar-se que l'infant entén bé les consignes
- Consistència en el tracte-normes
- Anticipació
- No ridiculitzar
- No posar càstigs a llarg termini
Finalment, he apès que és molt important la planificació i la posada en comú entre la família i els mestre en una entrevista.
És molt important per notificar les nee. S'ha de tenir en compte com convocam la reunió, el lloc, els assistens... També el què volem dir i com ho direm.
No hay comentarios:
Publicar un comentario