A aquesta entrada mostraré el tipus de suport que trobem amb dos mestres a l'aula segon Teresa Huguet.
Es mostra a partir d'una classificació en 8 nivells. Com a docents sempre hem de dur a terme el suport més inclusiu possible.
Nivell 1: El mestre de suport dona ajuda a un alumne assegut al seu costat. Es a dir, només ajuda a l'alumne amb dificultats. Procura que l'alumne estigui concentrat en el que fa.
Amb aquest nivell no fa falta que el mestre de suport estigui coordinat amb el tutor o tutora.
Nivell 2: El mestre de suport dona ajuda a un alumne augmentatn progressivament la distància. El mestre de suport ajuda a un alumne però va ajudant als altres alumnes puntualment. Aquest és adequat per fomentar l'autonomia de l'alumne dins l'aula. Requereix poca coordinació.
Nivell 3: S'agrupen temporalment uns alumne dins l'aula. A aquest nivell el mestre de suport o el tutor treballen amb un petit grup una estona o tota la sessió dins l'aula. Es necessita la coordinació per acordar el sentit de les adaptacions de l'activitat en grup.
Nivell 4: El mestre de suport es va movent per l'aula i ajudant a tots els alumnes. Els dos mestres voltejen per la classe i ajuden a aquelss que ho necessiten. En aquest nivell cal que els dos mestres coneguin els objectius i continguts de les activitats.

Nivell 6: Els dos mestren porten l'activitat conjuntament i dirigeixen el grup junts. Un mestre és el que introdueix l'activitat, però dsprés tots dos fan fent les intenvencions, comentaris, suggeriments... És bo perquè s'enriqueix l'activitat amb els diversos punts de vista. Per realitzar aquest tipus de suport és necessari preparar l'activitat junts, hi ha d'haver col·laboració fàcil i una relació fluida.
Nivell 7: En aquest nivell és el mestre de suport el que porta l'activitat i el tutor donarà suport a aquells que mé sho necessitin. Permet que el tutor pugui observar i estar més al costat dels alumnes que vol coneixer més.
Nivell 8: El mestre de suport prepar el material per fer la classe. Els dos mestres han de compartir el sentit i els objectius de les activitats.
No hay comentarios:
Publicar un comentario