A aquesta entrada mostraré els aspectes que més m'han cridat l'atenció sobre la xerrada del cap d'estudis.
Les Competències Bàsiques als centres educatius. Un model d’escola
Veiem que tant LOMCE con TIL
dificulten l’educació.
Com més fragmentam
currículum més difícil és la globalitat.
Cerquen un camí per anar
cap a la inclusió
He après que abandonar no és no venir
a classe, sino que es no tenir motivació ni interés per l’estudi.
Motivació vol dir mirar els nostres alumnes per a que desitgin aprendre i s’impliquin activament.
Avançar cap a
competencial implica avaçar cap a escola oberta a tothom.
Els nostres alumnes com han
d’aprende? Depèn de curriculum i de la forma que els docents donem. El COM
depèn de nosaltres.
La educació inclusiva és per tots,
no només per aquells que tenen més dificultats.
Organització horaria
En quant a l’horari no s’organitza
per matèries sinó per tasques.
Que passa aquí? Que les
activitats són molt tancades per això, el primer que
s’ha de canviar és l’horari.
Que el tutor pasi el major nombre d'hores amb els seus nins i que cada nins tengui el seu temps adequat segons el seu ritme.
Que el tutor pasi el major nombre d'hores amb els seus nins i que cada nins tengui el seu temps adequat segons el seu ritme.
Exemples que es duen a terme a les aules:
- A medi fa projecte: les famílies s’han d’implicar perquè tengui èxit.
- Les famíles a vegades entren a l’aula.
- A matemètiques es treballa a partir de tallers. Sempre es fan grups heterogenis.
- La biblioteca permet tenir molts llibres i cada nin pot triar un llibre d’acord amb les seves possibilitats.
- Es fan grups trifàsics, d’uns 8 nins, això provoca que la mestra té un grup de nins reduït i les correccions són més fàcils.
- Els nins analitzen un text i ells mateixos són els que treuen les característiques.
En definitiva s'ha d'organitzar les tasques,
prioritzar figura del tutor, implicar els alumnes...
Organització dels suports
Aquesta és la tasca més
difícil de dur a terme.
- Suports distribuïts per cicles
- Referents de suports
- Un suport per a tots
- Un suport centrat en capacitats
- Agrupaments heterogenis
S'intenta que les famílies participin. Una escola ha de ser el més transparen possible.
Ha de participar a les dinàmiques d'aula.
Ha de participar a les dinàmiques d'aula.
Adaptar els temes a les necessitats específiues de la família. S'ha de cercar la manera de que els pares participin perquè els alumnes s'interessin.
També s’ha de traballar a partir de les capacitats del infants, pero primer de tot s’hauran de detectar quines són aquestes.
En quant a l'aprenentatge cooperatiu trobem:
També s’ha de traballar a partir de les capacitats del infants, pero primer de tot s’hauran de detectar quines són aquestes.
En quant a l'aprenentatge cooperatiu trobem:
- Àmbit A: cohesio de grup
- Àmbit B: treball en equip com recurs
- Àmbit C: treball en equip com a contingut
*Amb això es redueixen
els conflictes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario