Aquesta setmana ha vingut un tutor a fer-nos una xerrada sobre la seva feina i sobretot com treballa l'atenció a l'alumnat NESE dins l'aula. A continuació mostraré els aspectes que més m'han cridat l'atenció.
Contextualització
És una escola molt propera, la gent es coneix, s'intenta xerrar molt.
Quin tipus d'atenció es dona des d'aquesta escola?
El tutor es troba amb 22 alumnes. És de sisè, i a sisè hi ha una sola línia, per això té més ''llibertat'' per autogestionar-se. Els altres tutors s'han de coordinar molt amb els altres tutors de cicle. Però s'ha de tenir en compte que no només ens hem de coordinar amb els tutors, sinó també amb els especialistes.
Aquest tutor dona molta importància a les NNTT.
Les NNTT s'introdueixen en el centre per objectivitzar la part burocràtica del centre. Que tots els actes estiguin planificats, es vol que els documents tenguin els mateixos formats. Això serveix per tenir un control de l'escola.
A més, he après que és molt important que una hora a la setmana es reuneixin tots els coordinadors de cicle.
També, que les adaptaciones pels nins amb dificultats sempre s'han de dur a terme dins l'aula, que siguin com els companys, que no es noti que és diferent.
Quina és la funció del suport?
- Prioritzen les necessitats de cada grup
- Realitzen dins l’aula o desdoblant grup
També he après que com mestre de suport, es
difícil decidir com fer-ho dins l’aula. Al centres ja esta escrit, pero
normalment cada tutor es el que decideix quin tipus de suport vol i com mestre
de suport adaptar-se a aixo es tal vegada mes dificil.
Aspectes metodològics
A aquest col·legi fan les classes a partir de moodle, a la web està penjat tot el material, amb resums, activitats, exercicis de reforç...
El problema a trobar és que els pares no saben utilitzar un ordinador i no poden ajudar als seus fills.
Entrada al món digital
Necessiten un període
per adaptarse.
El paper del mestre amb les TIC
Les TIC ajuden a la atenció a la diversitat de la següent manera:
- Altra entrada i sortida d’informacio
- Permet individualitzar
- Permet respectar el diferents ritmes d’aprenentatge
- Fomenta l’autonomia de l’alumnat
- Motivació
Finament, com estudien?
A moodle están tots els
temes que trobarien als llibres.
Per estudiar obre
l’ordinador i va pasa per passa.
Si a classe no t’has
enterat hi ha un apartat que posa explicació amb PDI.
Tots aquests documents ja ho han vist amb ells a classe i el que fan és un repàs.
Dona resums d’allo que han fet a classe.
Tots aquests documents ja ho han vist amb ells a classe i el que fan és un repàs.
Dona resums d’allo que han fet a classe.
Es pot fomentar el treball cooperatiu. Fan grups de tema que mes l’ha agradat, i després l'hauran d’explicar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario