El meu petit racó

El meu petit racó

miércoles, 21 de mayo de 2014

Superdotats


A aquesta entrada comentaré l'exposició dels meus companys sobre alumnes superdotats.



Primer de tot, cal dir, que aquelles persones superdotades tenen:



-          CI superior a la mitjana (entre 115-130 o superior)

-          Compromís amb les tasques i motivació molt alta

-          Activitat molt desenvolupada


Les característiques les podem dividir en les següents:
-          Intelectuals: independència, pensament crític i filosòfic

-          Emocionals: perfeccionisme, sensibilitat

-          Perceptives: intuició accentuada, molt visual i auditiu

Els companys es centren en diferents rols del mestre per donar atenció a un alumnes superdotat/da.

Primer lloc, trobem la situació, que moltes vegades quan un infant ja ha acabat la feina se li diu: Ara ves al teu lloc i fe silenci.

Davant aquesta situació el mestre/a agafa una actitud passiva i l'alumne//a s'avorreix i es frusta, això pot conduir a fracàs.


Segon lloc, trobem que hi ha mestres que quan l'alumne ja ha acabat els deures dona altres deures iguals però canviant les dades.

Aquí el mestre té una actitud passiva encara que amb un poc més d'interès que a l'anterior situació, i l'alumne segueix amb una actitud avorrida i desmotivada. Aquesta no és la solució més correcta, però és la que trobem majoritariament dins les aules.


Per últim, trobem aquesta opció: quan l'alumne ja ha acabat la seva feina la mestra el deixa triar que vol fer, sempre que sigui una opció educativa, com ara llegir un conte, anar a qualque racó... o si l'alumne no dona opcions que el mestre les proposi.

Aquí el mestre té una actitud activa, i l'alumne es mostra motivat i amb ganes d'aprendre.

Una altra opció com a mestre seria preparar activitats amb continguts un poquet més avançats. Ja que si donam sempre el mateix aquests nins s'avorriran i perdran motivació, són nins que tot el temps necessiten fer alguna cosa.

Finalment, trobem si avui en dia s'atenen correctament als alumnes superdotats. Això depèn de diferents factors com podem ser:

-          els centres

-          els mestres

-          si es té en compte la atenció a la diversitat

Trobem que en moltes ocasions és més fàcil homogeneitzar i no tractar aquest tema. Els mestres haurem de preparar fitxes per aquests alumnes, haurem de fer activitats d'enrequeriment. Aquests alumnes pot ser que no destaquin a totes les àrees, sinó que només ho facin a una, però és igual, hem de preparar activitats per al moment que ho necessiti.

A més, també necessiten un suport encara que sigui més indirecte, i sempre dins l'aula. Sempre s'haurà d'adaptar una metodologia inclusiva.

No hay comentarios:

Publicar un comentario