El meu petit racó

El meu petit racó

martes, 27 de mayo de 2014

Model de suport per a l'escola comprensiva

A aquesta entrada mostraré un reflexió sobre el model de suport que hem de dur dins les aules.


El que es cerca és un model de suport alternatiu amb l'objectiu de diversificar el procés d'ensenyament-aprenentatge.

A partir de proposar:
- Situacions d'apreentatge general i comunes per tots els alumnes, no només per aquells que tenen necessitats.
- Canvis en l'organització de centre i aula si hi fos necessari
- Diversitat de metodologies didàctiques per fer front a tots els alumnes.


El model que hem de dur a terme a les aules, com he dit abans, és el model alternatiu, és a dir, aquell que treballla dins el context educatiu. Aquest és contrari al model terapèutic que es centra en el dèficit de l'individu, per tant, serà l'inocrrecte.

El model de suport alternatiu ens duu a pensar en dos aspectes fonamentals:
- Reflexió connjunta, es a dir, és important que tots participin i aportin la seva opinió
- Promoure canvis i innovacions


Les característiques princials del model alternatiu són:
  • generalitzat
  • contextual i didàctic
  • reflexió i col·laboració
  • consensuat i compartit
  • novedats organitzatives
  • caràcter preventiu

Que ha de fer el mestre de suport? Com ha d'actuar?
  • donar suport per atendre a la diversitat
  • col·laborar en la diversificació
  • potenciar organització dinàmica i flexible
  • aportar idees, alternatives
  • participar en l'avaluació de l'alumne
  • potenciar l'autonomia de l'alumne
  • tenir a l'aula el lloc natural d'intervenció
  • ajudar a modificar actituds i expectatives

Com a reflexió general d'aquesta lectura he après que hem de dur a terme un suport alternatiu.
El mestre de suport  ha d'aportar ides, participar en les activitats d'aula i centre, ha de ser un més.

També s'ha de tenir clar que no tutoritza als alumnes, i que el que fa és ajudar, collaborar, cooperar... per donar el màxim de beneficis als alumnes, a tots.



Finalment, dir que s'han d'acceptar els diferents ritmes i estils s'aprenentatge dels nostre alumnes.
Hem de treballar a partir de les seves capacitats, no centrar-nos en dificultat.

I que els objectius i continguts han de ser flexibles per tal de poder adapatar-los a tots els alumnes, no només en l'avaluació sinó també en la metodologia.



No hay comentarios:

Publicar un comentario